7 tipů, jež zaručeně zlepší pozici vašeho webu

Napsal Ondřej Platko (») 29. 7. 2014 v kategorii Návody, přečteno: 2799×
seo-vyhledavani-klicovych-slov_2.png

Jednou z nějvětších starostí takřka každého nového webu je získání návštěvníků - hlavně těch věrných, kteří se budou na stránky neustále vracet. Je mnoho metod, jak si je zajistit - emailové kampaně, placené reklamy, bannery a pak také dobré umístění ve vyhledávačich, hlavně na Seznamu a Google.

Jak vlastně vyhledávače fungují

V úvodu by bylo ještě dobré si jednoduše vysvětlit, jak vlastně samotný proces vyhledávání probíhá. Každý vyhledávač používá vyhledávací roboty, kteří neustále procházejí webové stránky společně provázané hypertextovými odkazy. Jako první se vyhledávací robot zaměří na samotné adresy webu. Adresy jsou následně řazeny do seznamu určeného na procházení obsahu. Tento proces se nazývá indexace. Pro koncového uživatele to v praxi znamená, že zadá do vyhledávače slova, která považuje za důležitá a vyhledávací robot projíždí svůj seznam a řadí výsledky podle relevantního obsahu. Relevance a samotné koncové pořadí je ovlivněno mnoha dalšími faktory, například pagerankem, který v podstatě vyjadřuje počet kvalitních zpětných odkazů na danou stránku, doménovou autoritou, stářím webu a tak dále.
Pár dobrých rad, které zlepší pozici ve vyhledávačích

V následujících bodech rozebereme, jak postupovat při základní optimalizaci webu pro vyhledávače a demonstrujeme tyto techniky použité v praxi na jednom z našich webů (www.vejmola-production.cz – natáčení svateb, plesů kulturních událostí), který je vytvořen pomocí redakčního systému od Banan s.r.o.

1. Výběr vhodné domény

Dobře vybraná doména Vám pomůže hned v několika ohledech. Klíčové slovo v názvu Vám pomůže v pozici na seznamu. Dobře zvolený název se lidem i lépe pamatuje. Náš klient zvolil vejmola-production, tedy svoji značku. To mu dává jistotu, že lidé si jeho stránku nespletou s žádnou cizí a v momentě, kdy si vybuduje jisté veřejné povědomí, bude snadno dohledatelný.

Další přístup je použití činnosti či zaměření webu. Zde by se hodilo napriklad nataceni-svateb.cz. Poslední variantou je kombinace obojího přístupu - tedy nataceni-svateb-vejmola.cz  nebo registrace obou domén ideálně ve variantách s pomlčkou i bez. Vyhledávače jsou dnes již poměrně inteligentní a dokážou dělit i spojená slova. Získáte tak jistotu, že i když si klient splete název, tak Vás stále dohledá.

2. Titulek webu

Zvolíme si jedno slovo nebo spojení, které bude charakterizovat celý web - to je klíčové zvláště pro Seznam, který nepoužívá tolik pokročilý algoritmus jako Google (ale i u toho to má stále váhu!).  Pokud se například zabýváme focením v Ostravě, zvolíme za klíčové slovo "fotostudio Ostrava", nebudeme volit pouze "fotostudio", protože čím obecnější slovo, tím hůře půjde dostat do předních výsledků vyhledávání. Je dobré si uvědomit, kdo je cílovým publikem webu, a zaměřit se přímo na něj! V administraci našich stránek jej pak nastavíme následovně.

Administrace-stranek-vlozeni-titulku-webu-vejmola

Tedy v případě našeho klienta byla zvolena následující klíčová slova: natáčení plesů, svateb, kulturních událostí. V tomhle směru by bylo vhodnější zvolit jedno nejdůležitější spojení, například natáčení svateb Prostějov. Rovněž se zaslouží podotknout, že lehce větší váhu mají slova více na začátku fráze.

3. Názvy jednotlivých stránek

Název každé stránky by měl být unikátní a výstižný. Má váhu nejen pro algoritmus, ale je to také první a často i jediná věc, kterou potencionální klient ve výsledcích vyhledávání opravdu přečte. Je určitě dobré propašovat do nadpisu klíčové slovo, ale nezapomeňte, že jej nebude číst jen robot.

Administrace-stranek-nadpis-stranek-vojmola

Každou stránku je ideální optimalizovat na jedno klíčové slovo a jeho tvary. Určíme si tedy další klíčová slova nebo spojení a při psaní článků je používáme, dvakrát či třikrát stačí, nemusí být dokonce ani ve stejném tvaru. Níže uvedená ukázka je zaměřena na optimalizaci pro spojení natáčení svateb Prostějov. 


4. Obsah stránky - výběr a použití klíčových slov

To nejdůležitější je správný obsah stránky. Text nesmí být přeoptimalizovaný, i když se snažíte protlačit klíčová slova, stále chcete hlavně zaujmout živého člověka - návštěvníka. Zaměřte se tedy hlavně na kvalitu textu a s klíčovými slovy si lámejte hlavu až na druhém místě. 

Seo-vyhledavani-klicovych-slov

Pokud jde o stránky www.vejmola-production.cz, zde náš klient optimalizoval svoje texty pro klienty, kteří se zajímají o natáčení svateb v Olomouckém kraji, respektive na Prostějovsku. Do textu se snaží vložit co nejvíce klíčových slov, avšak ne na úkor kvality textu. V textu je výhodné klíčová slova vyznačit tučně. Zde ukázka:

Seo-klicova-slova-v-textu_2  

Jak je patrné z ukázky, do malého odstavce je možné vložit dostatek klíčových slov, aniž by přitom utrpěla smysluplnost daného textu.

5. Aktualizace webu

Vaše webové stránky je velmi výhodné často aktualizovat, ideální by bylo samozřejmně každý den, ale pokud se Vám podaří dodávat aktualizace dvakrát měsíčně, je to stále ještě dobře. Ukazujete tím vyhledávači, že vaše stránky jsou živé, informace aktuální a tak Vás spíše zařadí na vyšší pozice. 

Administrace-stranek-zobrazene-novinky

Velikost aktualizace by měla být alesponň 600 znaků, ideální je 1000+. Nezapomeňte, že píšete stále pro existující publikum. Zjistěte si, co vaše návštěvníky zajímá, a pište o tom. Na našem příkladu by se určitě uživila spousta článku s radami ohledně svatby. Stránka tak získá větší hodnotu na témátech spojených se svatbou a navíc návštěvník, který přes takovýto článek web navštíví, pravděpodobně nějakou svatbu plánuje a je tedy potencionálním klientem. 

Nezapomeňte opět na vhodný název stránky a na nadpisy.

 

6. Zpětné odkazy

Velmi důležitým prvkem optimalizace je dostatek kvalitních(!) zpětných odkazů. Zpětné odkazy je možné zajistit následovně:

  1. Stránku registrujte do všech možných katalogů (seznam, centrum, atlas, atd.). Tuto službu nabízíme, pokud o ni máte zájem, kontaktujte naši nonstop technickou podporu.
  2. Podívejte se, které blogy či weby píšou o předmětu vaší činnosti a požádejte je, aby napsali i o Vás.
  3. Nezapomeňte na sociální sítě. určitě si registrujte Facebook fanpage, Google+ profil a Twitter.
  4. Zapojte se do konverzace na diskuzních fórech a v komentářích

Rozhodně pomůže, když domény, které na Vás odkazují, mají vysokou doménovou autoritu a zabývají se podobným tématem jako vy.

7. Monitoring návštěvnosti

Nezapomeňte sledovat návštěvnost vašeho webu a reagovat na chování vašich návštěvníků. Využít můžete například bezplatný Google Analytics. Sledujte na kterých stránkách návštěvníci tráví nejvíc času - obsah zde je zajímá a je hodnotný. Sledujte stránky, které mají nejvíce okamžitých odchodů - obsah zde by mohl být potencionálně zajímavý, ale nepřinášíte informaci, kterou návštěvnící hledají. Sledujte, odkud k vám lidé chodí - zda ze sociálních sítí, z placené reklamy, z organickéh vyhledávání a zaměřte se na cesty, kde máte očividné rezervy.

Štítky: SEO, Google
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a jedenáct