Trendy SEO v nadcházejícím roce

Napsal Ondřej Platko (») 4. 11. 2013 v kategorii Internet, přečteno: 2043×

Po vylepšeních algoritmu, jež Google používá pro řazení stránek při vyhledávání, na verzi Penguin 2.0 se poměrně jasně rýsuje, jakým směrem se bude SEO vyvíjet v následujícím roce. I když nejde o žádnou rapidní změnu, tak se přeci jen vyplatí se připravit na prohlubování trendů z posledních dvou let.

Trendy SEO 2013

Delší obsah s větší hloubkou

Zatímco dříve si běžný příspěvek vystačil s rozsahem 500 – 700 slov, tak již nyní se vyplatí psát mnohem delší články o minimu 1000 slov a dá se očekávat že trend se zvýší až někam ke stropu 2000 slov. Mezi odborníky se objevuje pojem „epický obsah“. Vyplatí se oddělit z davu a předběhnout weby z podobnou tématikou, Pokud konkurence nabízí 20 tipů na cokoliv, tak jich nabídněte 40.

Víc se vyplatí i vkládat obrázky a videa. Hlavně obrázky v současnosti dávají stabilně větší čtenářskou odezvu a výzkumy ukazují, že pomáhají budovat citovou vazbu návštěvníka na stránky. S rozmachem infografik a schopnosti google čerpat z tagu ALT není od věci vytvořit velkou část obsahu právě grafickou formou s textovým popisem v altu. Infografiky navíc mají mnohem větší virální potenciál a sociální média jsou jednou z nejsilnějších zbraní moderního webového marketingu.

Význam získává autorova autorita

S čím dal větším využíváním nástroje Google autorship stoupají nároky na kvalitu nejen jednotlivých článků, ale na kvalitu celé tvorby. Dá se očekávat, že v budoucnu Google představí mnohem mocnější nástroje pro hodnocení všeho co napíšete a bude se pokoušet určit na která témata jste expert a kde jste jen brouk Pytlík kecající do všeho, bez jakéhokoliv relevantního přínosu. Navíc Google přímo potvrdil (což obvykle nedělá), že Google autorship zvedá Vaši pozici ve vyhledávači.

Váš budoucí obsah bude ovlivňovat kvalita stránek, na které jste psal v minulosti, jak často píšete i generální odezva publika (návštěvnost, sdíleni a tak dále). Vyplatí se psát nejen pro sebe, ale i na spřízněných webech.

Různorodé odkazy

Jestli nějakou oblast výrazně zasáhl poslední update Google, tak to byly právě odkazy. Vyplatí se víc než kdy dříve dělat linky organičtěji, například aby linky směřovali z různých variant Vámi požadovaného slova. Pokus de například chcete zaměřit na twitter marketing, tak linkujte slova jako marketing na twitteru, jak na twitter marketing, twitter v rámci marketingu a podobně – stejně jako když odkaz na vás vkládají přirozeně lidé, které Váš článek zaujal.

Důležitý bude i kvalita stránek ze kterých odkaz směřuje. Linkovacím farmám už definitivně odzvonilo, navíc klesá i četnost, s níž se doporučuje využívat v článku klíčová slova. Některé stránky tvrdí, že by se neměli objevovat dokonce víc jak dvakrát. Je dobré zkontrolovat Pagerank a Domain Authority stránek, které na Vás odkazují – ideální je když je větší než Váš, hlavně ze začátku.

Sociální sítě

S nástupem Google+ bylo všem jasné, že reakce na sociálních sítích budou pro obsah čím dál tím důležitější. V současnosti se již stává, že první stránka vyhledávání Vám vrátí odkazy z Facebooku, takže se vyplatí mít pro svou společnost ověřenou stránku, využívat pluginy a maximálně všem návštěvníkům zjednodušit sdílení a zároveň je třeba mít připraveny měřící metody pro kontrolu sdílení. Vyplatí se experimentovat s obsahem exkluzivním jen pro sociální sítě či s Facebookovými soutěžemi.

Je důležité být mobilní

Se stoupající rozšířeností mobilních telefonů je již povinností mít mobilní verzi stránek, která se bude načítat rychle a bude přehledná. Stoupá i důraz na kompatibilitu se všemi druhy mobilních zařízení a mít tomu i uzpůsobený design. Právě rychlost načítání webu je jedním z faktorů v algoritmu Google a podle všeho jeho důležitost nyní ještě stoupla.

Pár slov na závěr

pokud bych to měl shrnout, tak je třeba počítat s následujícím:

  • je třeba mít rychle se načítající web s dobře udělanou mobilní verzí
  • vyplatí se delší články s hodnotným obsahem
  • určitě využívejte Google authorship
  • používejte Google+ a Facebook, maximálně zjednodušte sdílení
  • odkazy jsou stále důležité, ale je třeba aby přicházely z kvalitních webů
  • nebojte se používat obrázky a videa s delším textem v alt
  • pokud je toho na Vás moc, nebojte se využít tarifu webhosting-SEO od naší firmy
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a pět