Správné sdílení na Facebook = 3000 návštěvníků

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 12. 11. 2013 v kategorii Internet, přečteno: 3564×

I když by se mohlo zdát, že sdílení odkazů na Facebooku není žádná věda, není to tak úplně pravda. V tomto článku se naučíte pár užitečných a praktických tipů, jak takové sdílení povznést na vyšší úroveň. Proto čtěte dál. Správní sdílení Vám může přivést i 3000 návštěvníků.

Tři příklady na úvod

Aby bylo jasné, jak rozdílně může vypadat sdílený odkaz na Facebooku, uvedeme si pro začátek tři různé příklady.

První ukázka obsahuje náhodný obrázek ze stránek, který nemá prakticky nic společného se samotným obsahem stránek. Neobsahuje dokonce ani popis toho, co vlastně sdílíme.Nesprávné sdílení na Facebooku

Druhý i třetí obrázek ukazují, jak by to správně mělo vypadat. Odkaz obsahuje jasný název i popisek a je doplněn smysluplným obrázek. U posledního příkladu navíc můžete vidět velký obrázek, který zaujme každého uživatele na jeho facebookové zdi.

Správné sdílení na Facebooku

Správné sdílení na Facebooku

Jak docílit pěkných výsledků při sdílení?

Pokud používáte naše webové stránky zdarma či blog, máte ulehčenou práci, neboť naše systémy na Facebook myslí. Návod k těmto systémům naleznete příště.

Jestliže provozujete své vlastní webové stránky, zde je návod, jak takových pěkných sdílených odkazů docílit.

Titulek - Facebook použije titulek stránky, tedy text, který je uveden mezi tagy <title> a </title>. Pokud na stránce nemáte vyplněný titulek, použije odkaz stránky.

Popis stránky - Facebook použije text, který je uvden v meta tagu description. Uveďmě příklad: <meta name="desctription" content="a zde je krátký popis toho, o čem stránka je" />. Pokud tento tag není vyplněn, použije se první souvislý text.

Obrázky - Obrázky jsou vybírány v následujícím pořadí:

1. primárně se vybere obrázek, který je uveden v hlavičce tímto způsobem: <link rel="image src" href="http://www.banan.cz/userFiles/hlavni-panel/fb_banan.jpg" />

2. dále se vybere první obrázek umístěný na stránce, který má rozměry minimálně 50x50px a zobrazí se jako možnost k výběru

3. nakonec se zobrazí obrázky větší než 400x400px

Nicméně je nutno poznamenat, že tato pravidla nefungují stoprocentně. První a druhé pravidlo však funguje téměř vždy a velké obrázky jsou zobrazovány ve většině případů. Testováním jsme zjistili, že Facebook bohužel občas zobrazuje jednu a tu stejnou stránku pokaždé zcela rozdílně. Můžete si zkusit sdílet tento odkaz http://nahledyfb.banan.cz/ a sami uvidíte, že se pokaždé zobrazí jiné obrázky.

Každopádně doporučujeme zaměřit se především na první obrázek, který se objeví při sdílení, protože málokterý uživatel při sdílení vybírá ještě navíc i náhled. Při komentání článku přes Facebook komentáře dokonce ani nemá na výběr. Schválně si zkuste okomentovat třeba tento článek :) Poté se podívejte na svou facebookovou zeď...

Facebook mi zobrazuje špatný náhled

I přestože jste změnili obrázek či popis stránky, Facebook pořád zobrazuje starou verzi? Je to způsobeno tím, že si Facebook pamatuje data a znovu už je tím pádem nenačítá. Naštěstí existuje několik způsobů, jak to změnit.

1. První způsob je nenáročný, ale poněkud neefektivní, totiž počkat 1-2 dny :)

2. Druhým způsobem je použít na stránku tento nástroj https://developers.facebook.com/tools/debug/

3. Poslední řešení je nejelegantnější, stačí jednoduše změnit odkaz. Např. místo www.banan.cz napište www.banan.cz?www-zdarma, tedy obecně napiště adresu, za ní znak "?" a poté už cokoliv...

Po těchto úpravách Facebook primárně vybere obrázek uvedený v "<link tel="image src..., poté vyhledá první obrázek větší než 50x50px atd. (stejně jako je uvedeno v předchozím odstavci).

Výhody "správného" sdílení

Pokud jste se dostali až k tomuto odstavci, tak možná ani není třeba zbytečně vyzdvihovat výhody této snahy o co nejkvalitnější možnosti sdílení Vašich stránek, protože už jsou více méně jasné. Dá se říct, že velká část úspěchu závisí pouze na upoutání pozornosti, takže pokud se Vám podaří získat pozornost potenciálního návštěvníka svých stránek, máte napůl vyhráno. A přesně tohle je přece účelem sdílení, nebo ne?

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno

Komentování tohoto článku je uzamčeno.